[Encycl-okémon-édia] le secret derrière le langage pokémon : apprenez a le déchiffrer

[Encycl-okémon-édia] le secret derrière le langage pokémon : apprenez a le déchiffrer

Message par Neosilver le Sam 23 Fév 2013 - 3:06

Pour les fans fini de pokémon et de son univers...... ceci n'est surement pas une nouveauté, mais sachez que depuis une certaine saison dans la série pokémon, les concepteurs on commencer créé et utiliser leur propres langage et script dans l'univers pokémon.

Il existe plusieurs site qui en parle...entre autre un grande site de référence qui vous en parle.  Mais pour ceux qui ne le savais pas.... voici comment ca fonctionne.... des fans et des otakus ce sont amuser a essayé de le décrypté et d'en faire la traduction.

Voici un article que j'ai lu qui en parle et qui montre quelque détail sur le sujet.

Pour ma part je suis étonner que des étudiants de l'université on un club ''d'addict de pokémon'' qui on du temps a perdre et a consacré a pokémon!!!  on est loin des club de sport ou de science huh!!

The Pocket Monsters anime originally used Japanese writing
for on-screen text and signs. A pain in the ass if you need to localize
the cartoon into other languages. So the Pokémon folks came up with a solution: a made-up language. A Pokélingo, if you will.  Starting with anime series Pocket Monster Best Wishes!, the anime series began using a made up language that actually means something. So this sign from Best Wishes! episode #49:

Full size Actually isn't just gibberish! It reads "Pokémon". Can't you see it? This is the language used in the Pokémon region of Unova, making it Unovan. Website PocketMonsters.net has an extremely helpful dictionary for deciphering the symbols, which directly correlate to English letters:

This is the main language used in the Pokémon anime; however, there's also a second and a third language. You can see their deciphered symbols on PocketMonsters.net.
PocketMonsters.net
updated its dictionary early last January. Deciphering work began in
2011, with those involved on the project posting on the Serebii forums.
This week, another group—students from University of Kyoto's "Pokémon Club"—are saying how they've independently cracked the anime lingo, posting examples of how they've translated the Pokéspeak.

Full size While
this notebook is written in Unovan, the sentences are in English. The
University of Kyoto students note that there are some mistakes. In one
instance, "you" is written as "u", and "wha" is written instead of
"what".
What's interesting about the deciphering done by the
University of Kyoto students is how sometimes Unovan can be deciphered
to reveal not just English words. For example, in this image, each
Pocket Monster has its original Japanese name listed, with short
descriptions in rough Latin script, like what's used to write Japanese (romaji).
So next to Deino
(née Monozu in Japanese), it reads, "Mitame ha tyotto kimoi ne", which
would be 見た目はちょっとキモいね in Japanese and means "Its appearance is somewhat
creepy".

Full size Pokémon
people have created a language that people can decipher and read. Since
the anime is then dubbed for different regions, that would mean Unovan
isn't necessarily English, and it's not necessarily Japanese—which is
proved by the written language having both in it. This means that spoken
Unovan could then have its own pronunciation. So somebody create a
pronunciation guide so people can congregate in public and speak Pokélingo. Cuter than speaking Klingon!

Dernière édition par Neosilver le Sam 31 Mai 2014 - 20:21, édité 1 fois
Neosilver

Masculin
Mon Top 3 Anime/manga : il y en a trop et ca change tout le temps

Revenir en haut Aller en bas

Re: [Encycl-okémon-édia] le secret derrière le langage pokémon : apprenez a le déchiffrer

Message par Rick_The_Sting_Skorpio le Sam 23 Fév 2013 - 9:28

Cool, je vais rajouter ce langage tout comme le Al-Bhed de Final Fantasy X onh5
Rick_The_Sting_Skorpio

Masculin
Mon Top 3 Anime/manga : Naruto, Kenshin le Vagabond, Devil May Cry

Re: [Encycl-okémon-édia] le secret derrière le langage pokémon : apprenez a le déchiffrer

Message par Neosilver le Sam 31 Mai 2014 - 20:32

Qu'est-ce que Pikachu aime le plus au monde????  Ash??? non! ce n'est pas ca.......  Dormir?? encore moins.....

Apparemment ce serais le ketchup!!!  Peut-être le saviez-vous???  moi non...
mais bon, mes fans de mes sujets savent que je ne suis pas un amateur de pokémon.....

Il parais que cela fessait des années que nous avions pas revue Pikachu et son amour pour le ketchup..... jusqu'à l'épisode d'avant hier ou ils nous ont ramener le sujet....

enfin.... selon l'opinion des fans... aucune idée si officiellement c'est le cas.... mais ils semblerais, car si on poserais la questions au créateur responsable de Pikachu, ils nous dirais probablement ''il aime ce que vous voulez qu'il aime''

Among Pokemon fans, it's well-known that Pikachu loves ketchup. Heck, back in 2000, Heinz even released a special edition ketchup with Pikachu on the bottle. But the character hasn't been seen eating it in the anime for years. That is, until last night.

As a refresher, here are scenes of yore featuring Pikachu eating ketchup. So cute!

And here is some fan art by Twitter user Muhobun, which is, likewise, cute.

In last night's episode, Korrina realizes that she hasn't gotten Pikachu's handprint in her souvenir book, so she grabs a bottle of ketchup, squirts some on Pikachu's paw and gets his handprint. Below, you can see images courtesy of Pokemon Matome:

For the rest of the scene, Pikachu is shown happily licking his little ketchup covered hand.

Neosilver

Masculin
Mon Top 3 Anime/manga : il y en a trop et ca change tout le temps

Message par Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé